Sprrrriiing break!

Min helg har varit underbar!

Det var Ian's födelsedag i fredags så vi åt middag med hans föräldrar på Sullivan's. Sjukt fin restaurang så det var uppklätt som gällde. Det var ett stekhus och maten var underbar. Jag beställde en New york Strip stek, och till efterrätt brownie. Jag trodde det skulle vara en liten brownie men det visade sig vara en hel kaka, en mindre version. Jag kunde inte äta upp allt, och jag tog med mig steken hem. Men WOW, hade inte tackat nej till att gå dit igen.

I lördags så hade jag tänkt att jag skulle laga middag till Ian för hans födelsedag. Trots att han ifrågasatte vissa saker (citronen) så var det en lyckad middag. Det var chicken alfredo, jag vet inte vad det heter på svenska men det är pasta men carbonara liknande sås, men godare. Det var min första gång som jag någonsin har lagat mat och verkligen försökt. Jag var sååå nervös hela dagen och jag vaknade upp tidigt. Till efterrätt var det choklad doppade jordgubbar. Jag är stolt över mig själv, min kära bror sa att det var bara att vänja sig. Om det är Ian som jag lagar mat till så har jag inga problem med det. :) Efter det så bara umgicks vi, vi spelade mario kart och den som vann skulle få $10. Självklart så vann jag. :) Jag har inga bekymmer när jag är med honom, inte för att jag har många bekymmer, bara att allting känns så bra när jag är med honom, bättre än normalt. Underbart.

I söndags så vaknade jag upp vid 12. Rob skulle börja med tvätten så jag samlade ihop allt jag hade, inklusive den tröjan jag hade på mig, som jag inte skulle tvätta, som hade min ipod, mobil och ett minneskort till min kamera i sig. Efter ungefär 15 min så letade jag efter min mobil, Rob ringde den och vi öppnade tvättmaskinen och ser man på, där ligger tröjan men alla mina elektroniska saker jag älskar. Mitt minneskort var inte skadat alls, min ipod tog 24 timmar i ris ute i solen och den vaknade till liv, lite skadad (skärmen är mörk så jag ser knappt) men den fungerar! Min mobil...tragiskt nog så har den fortfarande inte vaknat till liv. Som tur är, Ian's mamma, Mary, har lånat ut sin gamla mobil till mig. :) Vad jag älskar den familjen. Jag älskar Amerikanska familjer helt enkelt! Inget slår min egna amerikanska familj dock. Vad ska jag göra utan dem när jag åker tillbaka?

Maddie sov i min säng förra natten, vi hade lite systertid. Vi tittade på PS I love you och pratade i timmar efter det. Det kändes riktigt bra att ha henne för mig själv. Just nu är hon på en dejt, men en person jag inte kan nämna ännu. :) Hon är lycklig dock.

Idag har jag pratat med min underbara Johanna på skype. Det kändes bra att höra hennes röst. Jag saknar henne såååå mycket. Jag saknar er alla hemma i Sverige. Jag kan inte vänta tills jag kommer hem men samtidigt vill jag inte lämna mitt nya hem i Tucson.

Pappa och Nina kommer och hälsar på snart, JÄTTE SNART! Det är så spännande, jag kan inte vänta. :) Nämnde jag att jag har spring break? SPRING BREAK!

Jag ska prata med min underbara Elin på skype på onsdag. :) I'm on a roll with random facts! Jag vill också prata med min underbara Matilda. Gullungar.

Jag fyller 18 snart. 16 april, I'm sooo excited!
Puss.



Spirit Week - Decade's Day (I detta fallet 80's)



Maddie's och mina ben. 80's once again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0