Sjuk

Hej friska människor.
Jag är hemma från skolan. Det är förmodligen någonting som gick runt i familjen, Rob har haft en mild form av det, Karen var fast i sängen ett par dagar och Maddie hade det en kort period igår. Och nu jag. Men jag ska till skolan imorgon, jag mår bättre nu.

Det var tänkt att jag skulle vara utklädd till nerd idag, men som sagt, jag är sjuk. Igår så var det PJ day, jag klädde dock inte ut mig.. Men jag och Lora åkte till Foothills mall igår över lunchen och 6th period, hon har ingen 6th eller 7th och jag har ingen 6th, men måste vänta med att gå hem till efter 7th. Vi åt på Panda Express, jag älskar det stället, helt UNDERBART. Och sedan åkte vi till Sweet Little Things, vilket är cupcakes för $3, billigt va? cirka 18 kr för en cupcake. Men wow, det var värt det.

Jag har också fått reda på att Pappa och Nina kommer i Mars! Och att Rasmus och Mamma kommer runt min 18 års dag. YEAAAAH! Båda vill såklart till Grand Canyon, så om jag följer med så kommer jag se Grand Canyon tre gånger detta året. Och jag vill att de ska se GCU, skolan som jag vill gå på.

Igår så ringde jag GCU golf coachen, Coach Powers, och pratade lite om hur vi ska göra när jag kommer upp och ska träna och spela med laget. Han var även stolt över mitt GPA (mina betyg). Jag hoppas verkligen att jag kan få ett scholarship från honom.

Jag antar att ni har hört on tragedin i Tucson som hände i lördags? Det var en 22 årig man som kom till en samling inför Gabrielle Gifford, en congress kvinna i Arizona. Han sköt henne i huvudet, en domare, en 9 årig flicka och 17 andra. Gifford är för tillfället i koma, men det är för att få ner svullnaden i hennes hjärna, de ska väcka henne om en månad. Men det har varit många diskussioner kring händelsen och mannen som sköt var i rätten igår. Han gick på Mountain View High School, vilket ligger i Marana inte långt härifrån men hoppade ur HS när han var Junior. Han började på Pima Community College men blev utsparkad pga några händelser. Det sägs att han var mentalt sjuk. Vi pratade om ämnet i mina klasser igår, sjukt att sånt här kan hända. Det var fyra civila som stoppade honom när han laddade om.. Jag vet inte hur Sydsvenskan vänder och vrider på detaljerna, men detta är var jag har hört.

Nu ska jag fortsätta att vara sjuk och titta på tv. Och göra matte, som jag alltid har läxa i. Ha det bra mitt land, ses om några månader.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig!!! :-)

2011-01-12 @ 15:49:22
Postat av: Mamma

Hej vad fint du har gjort med din blogg!!

2011-01-13 @ 15:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0