Mitt hem

För första gången så känner jag att jag hör hemma. I Sverige kändes det som att jag inte hörde hemma, även om jag älskar allt med Sverige och livsstilen. Det är så annorlunda här och jag har upptäckt saker om mig själv jag inte visste innan. Språket, människorna, den Amerikanska livsstilen. Det är en så stor kultur skillnad men jag älskar det. Folk frågar mig om jag valde att komma till Tucson, AZ. Och varför jag skulle vela komma hit. Det är många saker man inte ser fören man lever i en annan del av världen. Jag har upptäckt saker om Sverige jag tog för givet. USA är så annorlunda jämfört med Sverige. Och jag får hela tiden frågan om varför jag flyttade hit när jag älskar Sverige. Svaret på den frågan är att jag helt enkelt inte tyckte att jag hörde hemma i Sverige. Jag ville uppleva ett annat liv i en annan stad och i ett annat land. När man åker som turist ser man inte hur det är att egentligen leva där. När jag åkte till New York blev jag förälskad i den staden. Det är något med USA som jag älskar men inte kan förklara. Det är bara sättet jag upplever allt, jag upplever det från insidan, hur det är att leva i Tucson. Och jag älskar det, även om människorna som har levt här hela livet vill härifrån. Visst, det händer inte så mycket men det var ofta det inte hände något i Malmö eller Svedala med. Det känns som oavsett om jag får stipendiumet eller inte så ska jag komma tillbaka. Jag vill vara här och jag tänker vara här på något sätt.

Det var en lång inledning...
I torsdags så åkte familjen till the University of Arizona för att se Wicked. Det är en föreställning om historien bakom Trollkarlen från Oz. Den var underhållande och om någon någonsin får chansen att se den, så rekommenderar jag dem. Även om jag inte har sett Trollkarlen från Oz, vad jag vet, så var den bra. Jag missade vissa inside jokes men men. Den var bra. :)

Idag är det Martin Luther King's Day, vilket innebär att jag inte har någon skola. Maddie har haft en volleyboll turnering hela helgen och jag var där en dag. Jag hoppas att hennes lag vinner. :) De behövde bara vinna två matcher idag för att vinna hela turneringen. Så nu väntar jag bara på resultaten. Igår spelade jag golf, vilket var långsamt och jag spelade inte jättebra. Imorgon ska jag till driving rangen med Alexis efter skolan och jag ska även ringa GCU coachen igen. Förhoppningsvis så ska jag upp där snart.

Pappa och Nina kommer den 25 mars! Jag är sååå glad. :) Jag vill visa dem allt och att de ska träffa min Amerikanska familj.

Just det. I fredags så hade David Catalano sin avskedsfest. Han åker iväg till College i California för att spela football på onsdag. Sjukt mycket folk men det var kul, jag gick dit med Alexis.

Det var allt, peace out.

Kommentarer
Postat av: pappa

:-)

2011-01-18 @ 14:29:34
Postat av: Mamma

Du lever!

Puss, du finns i mina tankar,

M

2011-01-19 @ 19:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0