Okay...flagstaff and sedona

Jag var troligtvis en aning kort i min beskrivning av min helg i Flagstaff och Sedona. Efter skolan på fredagen åkte jag och Maddie direkt hem från skolan, vilket innebar att jag inte hade någon golfträning den dagen. När Rob packade ner våra klubbor i bilen visade det sig att han råkade bryta min driver, så vi åkte direkt till Dick's sports athority och köpte en ny. Efter det packade vi klart bilen och körde iväg. På resan mellan Tucson och Phoenix somnade jag men blev väckt av Maddie när hon petade på mig. De påminde mig om att jag skulle ringa NAU's golf coach och stämma ett möte med honom. När jag fick tag på honom visade det sig att han skulle möta oss på golfklubben efter vi spelat 18 hål.

Vi köpte Thirst Buster och de höll hela vägen till hotellet, hela resan tog cirka...3-4 timmar. Jag och Maddie underhöll oss genom att dansa i bilen till vars en ipod med olika musik, det var inte rätt svenska...men jag har tittat på det nu i 5 min och jag kommer inte på hur det ska vara, så jag låter det va så. Vi kom till hotellet runt 10 pm, så vi ägna vår tid på hotellrummet och en del i lobbyn. Morgonen efter väckte Rob mig tiiiidigt, tror det var runt 6 am och vi åkte iväg till golfbanan. Det var kallt. KALLT. Rob älskade det och jag klagade. Och jag ska vara från Sverige, pppfff. Jag skulle egentligen vara född i Tucson eller Phoenix, Arizona. Jag spelade inte jätte bra, men jag var nervös inför mötet med coachen. Vi spelade med en junior från Flagstaff High School och en gammal gubbe som var grym. Jag älskar att man åker golfcart här, folk går inte. Haha! Mötet med coachen gick bra och han var trevlig. Det slutade med att jag ska skicka mina scores till honom och så får vi se hur det går därifrån.

Resten av dagen spenderades med Maddie och Karen, med Rob, på en volleyball match på NAU campus, NAU vann. Och Maddie fick träffa volleyball coachen och prata med honom, hon vill verkligen gå på NAU och vara med i laget. 

Söndag:
Vi åkte iväg till Williams, no golf today, men stannade vid Bearizona och tittade på djur och jag och Karen skaffade tatueringar aaawesome. Det stod Bearizona, finns på Facebook. Efter det åkte vi till Williams, söt liten stad. Sedan åkte vi och SHOOOOPPPPPPAAAADE! Surprise. Men jag fick kläder till ett bra pris, no worries mom and dad. :)

Måndag (Labor Day aka ledig från skolan):
Vi vaknade hyfsat tidigt och åkte till Sedona. Herregud. Hur ska jag beskriva Sedona? UNDERBART VACKERT! Röda berg och gröna träd, mot en blå himmel. Jag var chockad, det var otroligt vackert. Jag tog en massa bilder men har inte lagt ut så många på facebook. Karen och Maddie släppte av mig och Rob på golfbanan och åkte och shoppade. Vi spelade på en par 3 bana med 2 par 4 hål. Och vi spelade 18. De var riktigt korta haha, den kortaste var 60 yards, finns på facebook, jag hade inte ens full swing och fick ett underbart slag, men jag kunde inte putta. Haha. När vi var klara så var vi redo för att åka hem, tyvärr så var det världens längsta bilkö mitt i öknen och vi åkte 7 miles på mer än en timme. Jag fick iallafall min matteläxa klar och spenderade resten av bilresan med musik och läsa min bok som jag har i engelska. Och en Thirst Buster när vi nådde Phoenix. När vi kom hem åkte jag och Maddie till Seth's house. Han går i min architecture class, roligaste människan som finns.

Resten av veckan flöt på som vanligt. Nu är veckan slut och jag är glad för det! Jag har äntligen lärt mig att putta igen och jag spelade bra idag. Tyvärr missade jag the football game downtown men jag klarade mig fint med att vara hemma. Imorgon ska jag kanske vara med Alexis och på söndag ska jag se en film med Lara.

Have a great weekend!
Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0