Skolan

Hej hopp, jag ar i skolan igen. Och jag har 4th period, vilket innebar.....BIBLIOTEKET. Fun. Jag har inte mycket laxa och jag har alltfor mycket fritid. Idag har jag haft matte, vilket jag faktiskt forstar nu, det var en period pa DCC dar jag inte forstod nagonting av det jag gjorde. Mr Amerikanska Matte Larare har hjalpt mig, hurray!

Pa tal om annat, det kanns som att min svenska ar bra nar jag skriver, den ar bra nar jag pratar med men det tar ett tag innan jag hittar ett ratt ord for vissa sammanhang. Min bror har sagt att jag later amerikansk och amerikanerna har sager att jag inte har en svensk accent. Mitt engelska forrad blir bara battre och battre med.

Jag ar radd for the SAT! Hur ska jag klara vocabulary? Writing och Reading tror jag inte blir nagra problem. Som tur ar sa ar vocabulary multiple choice sa jag behover bara gissa en av fyra alternativ om jag inte vet det ratta svaret.

Golfen ar over :( jag var hemma forsta gangen efter skolan pa hur lange som helst. Lora forsoker overtala mig till att borja pa Track i var, vi far se hur jag gor med det.

Jag saknar en sak, fester, jag vet att det later fel. Men jag menar inte alkoholen, jag menar nar man umgas och dansar med vanner. Homecoming har var grinding, det ar inte vad jag kallar dans, de hade en privat stund tillsammans....allihopa, samtidigt, pa dansgolvet. Inte bokstavligt talat, med klader pa. Men jag antar att ni forstar vad jag forsoker saga.

Jag ar hungrig. Jag kommer antagligen ata min Pop Tart som jag tog med till skolan hemifran, delicious! Sverige borde skaffa sig Pop Tarts. Och nerds. Underbara nerds. Och Cheetos. Jag ar en akta amerikan, jag vet alla onyttigheter landet har att erbjuda.

Jag var pa en dejt i lordags, vet inte om jag namnde det tidigare. Vi at och sag Paranormal Activity 2, den var laaaskig. Jag letade efter Elins hand men jag hittade inte den. :( Jag hade dock valdigt kul med Ian. :) (Blaa ogon och brunt har, har jag namnt det?) Det ar min perfekta combo.

Jag kan ha sagt detta innan, men jag och Lora ska spela in en video av min sving denna veckan. Jag insag precis att jag skrev detta i inlagget igar, oh well, you have to live with it. Ar det inte patetiskt att jag skriver snabbare pa engelska an pa svenska?

Jag har hort att det ar kallt hemma? Vill ni veta hur folk gar runt har? SHORTS OCH LINNE. Jag har dock jeans pa mig for det ar "kallt" pa morgonen, det ar bara jag som tycker det.

Love to all of you and my beautiful home country,
Alice Agren
(utan picken over A:et)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0