Sista dagen

Nu sitter jag här i min lägenhet i Malmö, sista dagen i Sverige. Imorgon runt halv 11-11 så tar min familj och jag bilen till Svågertorp för att byta till tåget till Kastrup. Imorgon börjar mitt äventyr. Jag har så blandade känslor, jag längtar riktigt mycket men tanken på att åka iväg och inte komma tillbaka på 10 månader skrämmer mig. Det är detta som jag har drömt om så länge och nu är jag äntligen där. Det finns så mycket som gör så att jag vill stanna, men detta är min dröm. Om jag inte hade åkt hade jag ångrat det resten av mitt liv. Det som jag riktigt stör mig på just nu är att mina kompisar i Sverige kommer ha tagit studenten när jag kommer hem, och då har jag ett år kvar. Jag hade tagit studenten nästa år...Men vad spelar ett år för roll om fem år?

Jag kommer flyga från Kastrup till New York och sedan byta i New York till Phoenix. Jag har cirka 3 timmar på mig att gå genom passkontrollen och säkerhetskontrollen innan flyget till Phoenix går, tänk så hinner jag inte?

På tisdag så sa min värdmamma Karen att jag ska till skolan för att göra ett prov, därefter ska de bestämma om jag ska bli junior eller senior. Jag får hoppas att jag inte är alltför förvirrad och trött, jag vill bli senior.

Så många funderingar och förhoppningar...
Jag vet iallafall att detta året kommer bli det bästa i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Det bästa så här långt alltså, det kommer mera...

;-)

2010-07-25 @ 20:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0