Jag går på Sverigetid...

Hej hej!
Klockan är 7 på morgonen och jag går tydligen fortfarande på Sverigetid. Det är 9 timmars skillnad bakåt i tiden. I tisdags när jag kom hem från skolan med Maddie så skulle jag ta en nap vid 3-4 tiden, det slutade med att jag sov till 9 dagen efter. Minus den timmen jag var uppe mitt i natten.

Igår.
Maddie väckte mig då vid 9 och sa att hon skulle till sjukgymnasten med sitt knä. Efter det så frågade hon om jag ville med till hennes volleybollträning, som jag följde med på och tog med kameran. När jag kom in sa ALLA i kör Hiiiiii! Det lät rätt kul. En av tränarna var helt förundrad över att jag skulle vara borta från min familj i ett år. Men det var kul att titta på träningen och se andra människor slita medans man sitter där och tar det lugnt. Efter ett tag så blev det för kallt för mig, det var myyyycket A/C i den salen så jag gick ut och blev genast för varm istället. Jag älskar värmen här. På kvällarna är det helt underbart.

Efter volleybollen skulle Maddie's två vänner komma över och göra något amerikanskt godisliknande till mig, men de kunde inte så Maddie tog mig till ett stort mall istället, vilket hon sa var det minsta. Det var så mycket större än i Sverige... Jag hittade två t-shirts som jag kan ha i skolan, jag gillar inte skolans regler.

När vi kom hem så stod vi och pratade med Rob i köket, jag äääälskar huset, tills Karen kom hem. Då bestämde de sig för att jag måste testa den mexikanska maten i Oro Valley, så vi tog bilen och körde dit. Jag delade nachos med Maddie, det var sååå gott. :) Sedan åkte vi till Target, ett ställe som har Allt.

När vi kom hem så visade jag familjen det svenska godiset som jag tagit med mig, djungelvrål, gott&blandat, bilar, maraboe och blandgodis. Karen var skeptisk till de sura laktrits döskallarna, men sen gillade hon dem. De trodde att jag skulle tycka att amerikanskt godis var tråkigt jämfört med svenskt. Haha, no way! I love the American candy.

Jag älskar min värdfamilj, de är underbara. Man känner sig verkligen som en i familjen. Jag har ett eget rum med en nyinköpt säng, som är himmelsk, en garderob och ett eget badrum, som jag älskar!

Nu hade jag tänkt lägga in lite bilder på facebook, om jag orkar. Och sedan försöka somna om igen innan Karen väcker mig och jag ska följa med henne till frisören, jag kanske klipper mig jag med.

Ha det bra Sverige!
PS. I LOVE AMERICA!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Hur gick det med godiset i tullen, hade du bara stoppat ner det i din väska?

2010-07-29 @ 17:27:44
URL: http://paulinaiusa.com
Postat av: Mamma....

Puss, du mår bra! Skönt att läsa om vad som händer dig, ta väl hand om dig.

Puss, M

2010-07-29 @ 21:25:08
Postat av: Alice

Jag hade svenskt godis i min resväska och allting gick bra, jag hade även godis i mitt handbagage och det var heller inget konstigt med det :)

2010-07-30 @ 07:26:51
Postat av: Paulina

Skönt att det var smidigt med det :) Man har ju tänkt ta med sig i alla fall lite ;P

2010-07-30 @ 18:07:00
URL: http://paulinaiusa.com
Postat av: Anonym

2011-10-30 @ 10:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0