5 days left..

Det är snart winter break, 5 dagar, och jag längtar sååå mycket. Finals är onsdag och torsdag. På onsdag har jag det i Photo Imaging, vilket antagligen kommer bli lätt och US History, vilket jag inte ser fram emot. Jag kommer göra Architecture finals på måndag. På torsdag så har jag finals i Matte, tror det kommer gå bra och engelska, vilket kommer bli så lätt. Det är ett prov på den boken vi har läst i skolan, A Tale of Two Cities. Jag kan nog säga att jag hatar den boken nu, den är svårläst och man måste tänka på allt man läser. Jag vet dock det mesta om boken så det är lugnt. Det ska bli så skönt med lov.

Jag kan inte tro att jag har varit här i fyra månader. Detta är min femte månad. Det känns som en månad.. Känns tungt att jag ska åka tillbaka, ta det inte fel, jag saknar allt och alla i Sverige, men detta är det jag har velat göra sedan ett par år tillbaka och jag kan inte ens tänka mig hur irriterade det var för mina underbara, tåliga svenska vänner som fick stå ut med mig tjata om USA. Jag kommer förmodligen tjata om USA när jag kommer hem med, jag varnar er. :) Men bara så ni vet så pratar jag om er alla härborta. Jag vill att ni ska komma hit och se hur jag har det, jag vill att ni ska träffa alla. Och Ian. :)

Det kommer förmodligen att kännas konstigt att inte fira julen med min svenska familj, jag får se hur det blir med det. Jag är däremot glad att jag kommer få vara här och uppleva den amerikanska julen med min americanska familj. haha, fint stavfel där. Jag kommer låta det vara kvar.

Jag saknar den kalla julen, och samtidigt så är jag sååå glad att här är 20-25 grader. Vad mer.. Skolan går bra och det har som sagt blivit en rutin. Jag måste säga att jag är så mycket bättre på att göra min läxa än vad jag var i Sverige, jag är mer motiverad och det kommer förmodligen att hjälpa mig en hel del mitt sista gymnasieår i Sverige.

Ha det bra Sverige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0