Life is unexpected

Jag har nu för första gången sen jag kom hit använt jacuzzin, maaan I love it. Jag trodde att mina ben skulle sprängas så ont de gjorde efter dansen i torsdags. Jag menar, vem kan göra trippelpiruetter? Jag suger på det, jag vill inte göra det. Jag kan inte göra piruetter. Iallafall, så jag och Madi hoppade i varma bubblande vattnet i fredags. Dock så kändes det lite konstigt att sitta i en hot tub när det är varmt ute. Det gjorde iallafall mina ben att kännas tusen gånger bättre, enda tills jag satte mig ner och skulle resa mig igen. Puh!

Smärtan är iallafall borta nu. Efter det blev vi utråkade och åkte till eegee's, love that place. Tyvärr så är det bara en Tucson-thing och samma sak med Thirst Buster (79 cents läsk). Jag brukar ta crushed ice with coke and vanilla. Vi mötte Scott där med tre av hans golfkompisar. De sa att de hade kollat på mina facebook bilder och frågade mig om jag var en bikini modell. Anledning: tanned and blond swede. Jag fick mig ett gott skratt. Jag och Maddie tog en maaassa bilder i bilen också, ligger på facebook om någon är intresserad över att se hur vi spenderar våra fredagskvällar. We had a blast.

Lördagen spenderande jag genom att shoppa med Karen och Maddie. Som vanligt så har jag glömt namnet på mallet, La encantada kan det heta dock. Vi var inte på CDO-territorium. Vi åt lunch och Madi träffade en kille hon kände, som visade sig gå i min english class, där ser man. Han var söt. Efteråt åkte vi och hämtade upp Rob och körde till Dick's sport goods. Där hittade jag FootJoy golfskor och en TaylorMade driver. Mycket billigt och fick credits för min swing. :) Vi åkte även och köpte lite volleyball saker till Madi och golfshorts till mig. Gosh.

När vi kom hem bytte jag om och jag och Madi åkte till the driving range. Där träffade vi Scott och hans pappa. Jag fick Maddie att slå några bollar. Sedan åkte vi hem till Scott och åkte hem lite senare.

Nog om min helg. En sak jag har märkt med skillnaden på skolan här och i Sverige är att de har så mycket mer regler här. Man behöver hall pass om man ska på toaletten eller hämta något i skåpet och man måste gå runt med student ID hela tiden. Skolan är gigantisk men folk hjälper mig till varje lektion, aka Brandyn. Jag tar med mig lunch hemifrån och allt är så amerikanskt. Football killar korkade men snygga. Jag vet att jag kommit till rätt land för här smsar man hela tiden, dock så är det nästan liiiite för mycket. Man behöver heller inget SIM-kort utan mobilen är kopplad till operatören. Det finns gott om snygga killar i staterna iallafall. Tummen upp för det. Tummen ner för att alla inte är så mogna. Then again, det är inte många i Sverige heller.

Min engelska flyter på och jag får hela tiden höra att de är imponerade över hur bra engelska jag har och de undrade om vi pratar engelska i Sverige. Det är svårt att säga något på svenska och jag måste tänka ut vad jag ska säga en stund innan jag säger det. Jag har inga problem med att skriva på svenska men att prata det låter jätte konstigt. Jag har pratat i telefon med min familj och det kändes skumt, att prata svenska. Jag ville hela tiden prata engelska istället. Svenska är inte lika vackert som engelska.

Jag borde nog gå och lägga mig nu. Jag har

Geometry
Photo Imaging
Performance Dance
Architecture Drafting
English
US History
Efter skolan, Golf

Ha det bra Sverige!
Jag saknar er


Kommentarer
Postat av: Rasmus

US historia e dö kul va :P

bar btw fått min dator nu så de e ingång å rullar =D

2010-08-16 @ 19:50:37
Postat av: Moa

DAGENS TIPS, DAGENS TIPS , SHALALALALA DAGENS TIPS!



DAGENS TIPS!



När dom ber dig snacka svenska, börja bara beskriva rummet eller stället du är på! ;)

2010-08-18 @ 00:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0