First day at High School

Wow, this sucks! Jag skrev precis sjukt mycket och så startar datorn om...Dang it! Nu får jag skriva om det...

Min dag startade 6.30 när Rob väckte mig. Så jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning. När jag kommer ut i köket så skulle vi nästan åka direkt, så mycket frukost för mig. Inte för att jag var hungrig dock, antagligen för nervös. Jag och Madi satte oss i bilen runt 7.20 och när vi kom till skolan efter den korta vägen dit så var det helt fullt på båda parkeringarna. Men vi hittade en plats och gick till mitt locker. Efter ett antal försök fråm mig med att få upp mitt locker lås gav jag upp. What's the point when everyone walks around with their backpack? Så jag hängde på den trenden. Like an american.

Efter mitt försök till att öppna mitt skåp och Madi tittade på så gick vi till en mötesplats där alla elever var. Och där träffade jag Brandyn, som jag träffat innan och en tjej som heter Danielle, som jag också träffat innan. I know people!...Not a lot to brag about though.. och några av Maddie's vänner. Därefter följde Maddie mig till my first class, Geometry. Allt är väldigt amerikanskt. Exakt som i filmerna. Den klassen var precis som alla andra matte klasser, tråkig. Läraren verkar rolig dock. Men eleverna, wooow, det är den .....hahaha, jag har glömt ordet... the most quiet class I've ever been in. Vad dum jag är..Kan inte svenska. Anyways, my second class..was..

Photo Imaging! Den klassen kommer bli sååå rolig. Och jag får ta med min kamera, JEY! Små skumma människor i den klassen, men det löser sig. Jag satt bredvid en tjej med lila och svart hår. Jag är rätt imponerad över mig själv att jag är så framåt här. Jag pratade med tjejen med lila hår. Sen fick jag en karta över skolan av henne.

So, my next class was Performance Dance och jag mötte Brandyn som kunde guida mig till rätt sal, för han också skulle dit. Vi gick till PE-salen där alla PE klasser var. Jag fick mitt Dance locker and that's all I did that class. Brandyn följde mig till min Architecture class och när jag kom in var där a loooot of small people. Men sen fick jag reda på att de gick i Arch 1. Jag går i Arch 3 med fem killar. Haha. Vi har bara samma klassrum som dem.

Efter det...2nd lunch. Vi åkte hem en runda och sen fick vi skynda tillbaka igen och jag stressade iväg till min english 12 class, med seniors. Jag var några minuter sen och jag satte mig på en tom bänk längst fram. Då kommer en football guy dit och sätter sig bredvid mig. Inte min typ. Han började prata med mig och jag svarade mest med korta svar. Det visade sig att jag satt i mitten av ett football team och när de fick reda på att jag var en utbytesstudent från Sverige...maaan, all the questions. De ville att jag skulle prata svenska, det lät såååå fel.

Efter class så skyndade jag iväg till nästa, US History och det kommer upp en kille från the football team och frågade vad jag hette och följde mig till min sal. Haha, so funny. Han kramade mig. Jepp... Jag har glömt vad han hette, men han var rätt söt. Tror jag. US History was kind of boring.

Och när klockan ringde var skolan slut och jag blev körd hem av Maddie's friend Megan Baker.

I love my life. Peace.

Kommentarer
Postat av: felicia

Hej! :) vad avundsjuk jag blir på din placering den verkar azm!! jag åker nu om drygt 2 veckor :) ska vi länka?

2010-08-12 @ 12:24:40
URL: http://feliciabs.blogg.se/
Postat av: felicia

Då länkar jag dig också! :) Hahaha, men vad bra att du trivs så bra! Jag hoppas att jag också gör det! Är lite nervös för alla har olika uppfattningar. Ha det så bra och lycka till så hörs vi säkert! :)



2010-08-13 @ 12:04:36
URL: http://feliciabs.blogg.se/
Postat av: bror

Hej dis! Ja e hemma igen ifrån keb. Har du skaffat ngn skype än? Hör av dig på Matilda eller ngt när du har de :) hälsa din "plast"familj ;P

2010-08-13 @ 17:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0